iranembberlin

iranembberlin

iranembberlin

iranembberlin

سفارت ایران در برلین
iran embassy in berlin
iran botschaft berlin

آخرین مطالب

۲۲ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

فیلم رفتن این بار نامزد جایزه سینه ویژن مونیخ

سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم مونیخ برای سی و دومین بار میزبان برادران محمودی با ارائه فیلم «رفتن» برای شرکت در بخش مسابقه سینه ویژن است.


جشنواره بین المللی فیلم مونیخ به بزرگترین جشنواره فیلم تابستانی در اروپا مشهور است که فیلم سینمایی «رفتن» با یازده فیلم دیگر از سراسر جهان برای دریافت جایزه ۱۲ هزار یورویی جشنواره رقابت کرده است.

فیلم سینمایی که ۲ جایزه بهترین کارگردانی فیلم از جشنواره «بوسان» و بهترین بازیگر زن از جشنواره مراکش را در کارنامه دارد، ماه گذشته در آخرین حضور بین المللی خود موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم از جشنواره «تریپولی» لبنان شد.

جشنواره فیلم مونیخ از ۲۲جون الی ۱جولای برابر با ۱ الی ۱۰ تیر با حضور بزرگان سینمای جهان در شهر مونیخ آلمان برگزار می شود و فیلم «رفتن» با حضور کارگردان فیلم؛ نوید محمودی در این جشنواره ۲ نمایش خواهد داشت که در پایان هر ۲ نمایش، جلسه پرسش و پاسخ با حضور مردم و خبرنگاران برگزار خواهد شد.

برای دیدن مطالب مشابه به سایت سفارت ایران در برلین مراجعه فرمایید

  • iranembberlin iranembberlin
  • ۰
  • ۰

فیلم کوتاه 999999999 بهترین فیلم تجربی جشنواره اطراف آلمان

 

کریم عظیمی فیلمساز موفق  و تهیه کننده فیلم 999999999 در انجمن سینمای جوانان استان اردبیل توانست جایزه بهترین فیلم تجربی جشنواره اطراف آلمان را به دست بیاورد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، میر دولت موسوی، مدیر انجمن سینمای جوانان استان اردبیل گفت: این فیلم کوتاه پیش از این نیز چندین جایزه از جشنواره های معتبر ملی و بین المللی کسب کرده است.

وی بیان کرد: جشنواره اطراف آلمان که جشنواره مستقل آنلاین می باشد فیلم‌های کوتاه، مستند، ‌انیمیشن، موزیک ویدیو و... را به صورت ماهیانه در شهرهای مختلف اروپایی به رقابت می‌گذارد.

وی اضافه کرد: فیلم 999999999همچنین در جشنواره بین المللی رم ایتالیا نیز جز آثار راه یافته به بخش مسابقه بوده و به نمایش در آمده است .

فیلم ۹۹۹۹۹۹۹۹۹ ساخته کریم عظیمی در جشنواره فیلم طلایی لندن نیز به عنوان بهترین فیلم ماه می انتخاب شد.

جشنواره فیلم طلایی لندن ماهانه برگزیدگان خود را معرفی می‌کند و برگزیدگان هر ماه به رقابت اصلی که در ماه ژانویه برگزار می‌شود، راه پیدا می‌کنند.

سفارت ایران در برلین این موفقیت را به ایشان و جامعه هنری ایران تبریک می گوید.

  • iranembberlin iranembberlin
  • ۰
  • ۰

بالاخره عکس واقعی از سردار رئیسعلی دلواری کشف شد

 

 

با تلاش های بسیار آقای سید باقر هاشمی یکی از شهروندان فرهنگ دوست بوشهری و همت رایزن سفارت ایران در برلین  بالاخره عکس واقعی «رئیسعلی دلواری» که صد و هشت سال قبل  در تنگستان گرفته شده بود یافته و استخراج شد.


سیدباقر هاشمی گفت: این عکس از آرشیو سیاسی شهرداری شهر «زالتسگیتر» با مدیریت «کلائودیا بولر» در ایالت «نیدرزاکسن» آلمان به‌دست آمده است. این تصویری واقعی از شهید رئیسعلی دلواری است که با استناد به مقدمه کتاب (ویلهلم واسموس) نوشته هندریک گروو تروپ، ترجمه فاطمه ترکمان و حمید میرزا آقا کشف و در آرشیو سیاسی شهر زالتسگیتر آلمان به عنوان ماترک شخصی او نگهداری می‌شود که ما به محض اطلاع از این موضوع جهت تهیه آن اقدام کردیم.

رایزن فرهنگی ایران در سفارت برلین، سیدعلی موجانی در روند به‌دست آوردن این عکس بسیار به ما کمک کردند و بعد از آنکه عکس را به ایران آوردیم نیز عکس را به بنیاد ایرانشناسی شعبه بوشهر بردیم و از دکتر مشایخ (بنیاد ایرانشناسی شعبه بوشهر) نیز مشاوره گرفتیم. این عکس به تائید بسیاری از پژوهشگران تاریخی بوشهر رسیده است.

 


  • iranembberlin iranembberlin
  • ۰
  • ۰

شیعه شدن به سبک بانوی آلمانی

 

یک بانوی آلمانی با تمام مشکلاتی که برای انجام عبادات و یادگیری احکام داشتنه توانسته به دین مبین اسلام و مذهب تشیع درامده و در این راه قرآن را به زبان آلمانی ترجمه و انتشار داده است. ماجرای شیعه شدن این زن آلمانی را می توانید در سایت سفارت ایران در برلین بصورت کامل مطالعه فرمایید.

بانوی آلمانی درخصوص ماجرای شیعه شدنش گفت: به خاطر مسلمان شدنم بسیار خوشحال بودم اما با دشواری‌هایی نیز برای یادگیری احکام و انجام عبادات خود مواجه شدم تا جایی که فقط سه ماه طول کشید تا گفتن «بسم الله الرحمن الرحیم» را یاد بگیرم.

 به گزارش ابنا خانم «زیکرت شولت» مستبصر آلمانی، 26 سال پس از تشیع خود توانست ترجمه قرآن کریم را به زبان آلمانی به اتمام برساند و 90 هزار نسخه از قرآن کریم ترجمه شده را منتشر کند.

 این بانوی آلمانی که به کربلای معلی مشرف شده بود درخصوص تشرف خود به دین مبین اسلام و ترجمه قرآن کریم اظهار داشت: چهل سال پیش ساکن شهر آلتنبرگ آلمان بودم و در یک کتابخانه کار می‌کردم و در یکی از کلیساها نیز به کودکان و بزرگسالان دباره ماهیت و اهمیت مسیحیت تدریس می‌کردم. در آن روزها با مردی به نام «یمانی» آشنا شدم که از پیروان مذهب اهل بیت(ع) بود و به من پیشنهاد ازدواج داد و با هم ازدواج کردیم که البته به خاطر مسلمان شدن من در آن زمان ازدواج ما با مشکلاتی نیز روبرو شد چون من در سال 1973 مسلمان شدم و چهار هفته پس از ازدواج نیز به مذهب اهل بیت(ع) مشرف شدم.

 وی افزود: به خاطر مسلمان شدنم بسیار خوشحال بودم اما با دشواری‌هایی نیز برای یادگیری احکام و انجام عبادات خود مواجه شدم تا جایی که فقط سه ماه طول کشید تا گفتن «بسم الله الرحمن الرحیم» را یاد بگیرم. چهار سال و نیم از ازدواج ما گذشت و من صاحب فرزند نمی‌شدم تا اینکه به پزشک مراجعه کردم و پزشکان نیز به من گفتند نمی‌توانند برای من کاری بکنند و پس از آن بود که به زیارت امام رضا(ع) مشرف شدم و از ایشان خواستم برای بچه دار شدن من دعا کند و نه ماه پس از آن بود که اولین فرزند من متولد شد و الحمدلله نام او را «رضا» گذاشتم و این حادثه باعث شد اطمینان بیشتری به اسلام و مکتب اهل بیت(ع) پیدا کنم.

 وی افزود: پس از آنکه مسلمان شدم به فکر ترجمه قرآن به زبان آلمانی افتادم. من می‌دانستم که زبان خداوند عزوجل که با آن با عرب‌ها سخن گفته با زبان ما فرق دارد و بر این اساس تحقیقات گسترده‌ای درباره چگونگی ترجمه قرآن کریم انجام دادم تا بتوانم معانی و نظم و آیات آن را بهتر بفهمم و مردم آلمان نیز آن را بفهمند و در زندگی خود از آن استفاده کنند و زمینه جذب آنها به اسلام فراهم شود و این گونه بود که قرآن کریم را آیه به آیه و با استفاده از کتاب‌های عربی و آلمانی و با کمک برخی عرب زبانان و آلمانی زبانان به زبان آلمانی ترجمه کردم و این کار از سال 1999 تا 2001 به طول انجامید و در پایین صفحات قرآن نیز کلماتی که فهم آن برای غیر عرب زبانان دشوار است را شرح دادم.

 وی ادامه داد: ترجمه قرآن کریم را با کمک یکی از ناشران استان قم و دانشگاه اصفهان انجام دادم و برخی از اشتباهات ساده من توسط آنها اصلاح شد و در نهایت این ترجمه به چاپ رسید که 90 هزار نسخه از آن در ایران میان مستبصران و گردشگران آلمانی و خارجی و دانشگاه‌ها و کتابخانه های جمهوری اسلامی ایران توزیع شد

 

  • iranembberlin iranembberlin
  • ۰
  • ۰

سومین همایش بانکی و تجاری ایران و اروپا به حمایت سفارت ایران در برلین برگزار شد


سومین همایش بانکی و تجاری ایران و اروپا با حضور ۳۵۰ تن از مقامات مالی، بانکی، اقتصادی و نیز شرکتها و موسسات خصوصی و رسانه های ایران و اروپا و با حمایت سفارت جمهوری اسلامی ایران در برلین برگزار شد. در این همایش طارق الوزیر، وزیر اقتصاد ایالت هسن، علی ماجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در برلین ، دو تن از مقامات ارشد بانک مرکزی ایران، موسویان سفیر اسبق ایران در آلمان، رئیس امور موسسات اعتباری و مالی در آژانس اعتبار صادرات آلمان، معاون مدیرکل سیاست مالی بازار در وزارت دارایی آلمان و رئیس اتاق بازرگانی ایران-آلمان به عنوان سخنرانان اصلی شرکت داشتند.

 در همایش مذکور حضور هر چه بیشتر نظام بانکی و مالی ایران در عرصه بین‌المللى و نقش فعال‌تر آن در معاملات و روابط مالی و تجارى ایران و اروپا مورد بررسى و تبادل نظر قرار گرفت.

  • iranembberlin iranembberlin
  • ۰
  • ۰

آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران مهمان زیگمار گابریل معاون صدر اعظم آلمان شد

 

به دنبال دعوت جناب آقای زیگمار گابریل معاون صدر اعظم و وزیر اقتصاد و انرژی آلمان، جناب آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران از تاریخ ٢٤ تا ٢٦ فروردین ١٣٩٥ به آلمان سفر کرد. در این سفر و در دیدارهای انجام شده با مسئولین دولتی و شرکتهای بخش خصوصی که به همت سفارت ایران در برلین برنامه ریزی شده بود، در خصوص زمینه های عملی گسترش و تعمیق همکاریهای دو کشور در بخش حمل و نقل و راههای سرعت بخشیدن به طرح ها و برنامه های در دست اجرا تبادل نظر گردید.

در این چارچوب جناب آقای آخوندی علاوه بر ملاقات با جناب آقای زیگمار گابریل وزیر اقتصاد و انرژی و جناب آقای الکساندر دوبرینت وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت‌های دیجیتال آلمان، با مدیران برخی از شرکتهای مهم این کشور در بخش حمل‌ونقل هوایی، جاده‌ای و دریایی ملاقات و از بعضی تاسیسات و کارخانجات در برلین، دوسلدورف و هامبورگ بازدید نمود. این ملاقات‌ها با هدف نهایی نمودن تفاهمات قبلی و گسترش همکاری‌های جاری در حوزه های زیرساخت، شهرسازی و حمل‌ونقل انجام شد. در پایان این سفر تفاهم‌نامه‌ای در خصوص همکاری در حوزه حمل و نقل با شرکت زیمنس امضا گردید. در جریان این سفر، وزیر راه و شهرسازی همچنین در اجلاس بانکی ایران و آلمان که با حضور نمایندگان دولت و مدیران بانک ها و مؤسسات مالی و پولی آلمانی و همتایان ایرانی آنها برگزار شده بود، شرکت و در خصوص طرحهای وزارت راه و شهرسازی سخنرانی نمود.

 


  • iranembberlin iranembberlin
  • ۰
  • ۰

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی مهمان آلمانی ها شد

 

آقای مهندس عباس کشاورز، معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی، در رأس هیئتی بلند پایه در تاریخ ٢٤ تا ٣٠ خرداد ١٣٩٥ و با هماهنگی های سفارت ایران در برلین به آلمان سفر نمود. وی در این سفر با آقای بلیزر معاون وزیر فدرال کشاورزی آلمان و وزیر کشاورزی ایالت بایرن بصورت جداگانه ملاقات و در خصوص زمینه‌های گسترش همکاری‌های کشاورزی بین دو کشور و راه های تعاملات و اقدامات همکاری گونه گفتگو نمود.

هیأت ایرانی همچنین از نمایشگاه روز مزرعه و تست ماشین آلات کشاورزی بازدید و با مسئولین شرکت های دست اندرکار فعالیت‌های کشاورزی همچون NPZ، DSW، Grimme، Syngenda، Klaas ملاقات و در خصوص همکاری‌های تجاری، سرمایه‌گذاری و امکان راه‌اندازی خط تولید محصولات آنها در ایران مذاکره نمود.

آقای کشاورز همچنین به همراه هیأت ایرانی خود نشستی با حضور 30 نفر از مدیران شرکتهای آلمانی داشت تا  به بررسی امکان همکاری دو کشور در زمینه ماشین آلات کشاورزی، بذر، کود شیمیایی، دامپروری، بیمه محصولات کشاورزی و صنایع گوشتی و لبنی بپرداخت.

 

  • iranembberlin iranembberlin
  • ۰
  • ۰

آقای قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه به آلمان سفر کردند

 

جناب آقای قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه از تاریخ ٢١ تا ٢٣ اردیبهشت ١٣٩٥  با همکاری و هماهنگی سفارت ایران در برلین جهت دیدار و گفتگو با مقامات آلمانی به برلین سفر کرد. ایشان در این سفر با خانم امیلی هابر معاون وزارت کشور، آقای اشتفان اشتاینلاین معاون و آقای میشائیل کخ مدیر کل حقوقی و کنسولی وزارت خارجه آلمان بطور جداگانه ملاقات نمود. در این ملاقاتها طرفین در خصوص ایجاد تسهیلات روادید برای دیپلماتها، تجار، دانشجویان و سایر اتباع دوکشور، معاضدت های قضایی، موضوع مهاجرین و پناهندگان، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و انسان، همکاریهای بین پلیس دو کشور، تروریسم و جرایم سازمان یافته و سایر امور کنسولی بحث و تبادل نظر کردند.

جناب آقای قشقاوی همچنین در جمع تعدادی از ایرانیان مقیم برلین شامل پزشکان، مهندسین، اساتید دانشگاه، دانشجویان و تجار و صاحبان صنایع، از جامعه ایرانی مقیم آلمان به عنوان جامعه‌ای فرهیخته که عمدتا دارای تحصیلات عالی بوده و در مراتب بالای اقتصادی و فرهنگی این کشور مشغول کار می‌باشند یاد کرد. وی ایرانیان مقیم آلمان را معرف تمدن و عظمت ایران، نقطه اتصال دو کشور و تعمیق دهنده پیوندهای دوستی و همکاری دو ملت خواند و از هموطنان مقیم آلمان خواست تا از توان علمی و اقتصادی خود برای کمک به حل مشکلات ایران بهره برداری نمایند.

 

  • iranembberlin iranembberlin
  • ۰
  • ۰

گروه مستند ساز تلویزیون اس دبلیو آر (swr)  آلمانی به ایران سفر کردند.

 

با هماهنگی های صورت گرفته توسط سفارت ایران در برلین و سفارت آلمان در ایران و مطابق  با توافقات قبلی گروه گروه مستند ساز شبکه تلوبزیون اس دبلیو آر (swr) آلمان با هدف تصویر برداری و تهیه گزارش از جذابیت های گردشگری روز شنبه با قطار و با عبور از سه خط طلا و پل ورسک وارد سوادکوه استان مازندران شدند.

 این گروه مستند سازسفرشان را با قطار را از استان های خوزستان، لرستان، مرکزی ، تهران ، سمنان آغاز و امروز وارد مازندران شدند.

 دیدن سه خط طلا و پل ورسک برای عبور قطار در سوادکوه مهمترین انگیزه سفراین گروه آلمانی به استان مازندران است .این گروه از برخی جاذبه های تاریخی مرکز استان مازندران نیز بازدید و گزارش های تصویری تهیه می کنند.

سه خط طلا ریل راه آهن در منطقه مازندران محدوده ورسک تا پل سفید از خط هایی که امروزه جزو مشکل ترین خطوط ریلی برای لکوموتیورانان است ،بطوریکه کسی که بتواند در این مسیر براند، می تواند لکوموتیوران قطار های مسافربری شود.

مهندسین آلمانی این خط را ساختند و امروزه کسانی که می خواهند از پایه سه لکوموتیورانی به پایه دو و یک ارتقا پیدا کنند باید یک بار این مسیر را برانند.

همچنین پل ورسک که راه آهن سراسری تهران ـ شمال را به هم متصل می کند در ارتفاع 110 متری از ته دره با دهانه 66 متری و با وسایلی ابتدایی ساخته شد.

پل ورسک در شمار مهمترین آثار فنی مهندسی راه آهن شمال ایران محسوب می شود که در مهرماه 1356 با شماره 1534 ثبت آثار ملی شده است.

ورسک از جمله پل های استراتژیک ایران است که توسط شرکت سوئدی-دانمارکی کامپساکس و با تضمین 70 ساله احداث شد.

این پل فقط مخصوص عبور قطار است و در حال حاضر قطارهای مسافری تهران-ساری و تهران-گرگان پس از گذشت بیش از 70 سال هر روز چندین مرتبه از روی آن می گذرند.

همچنین قطارهای باری و سوختی نیز از روی آن عبور می کنند. امروزه پل ورسک علاوه براهمیت ویژه در صنعت حمل ونقل، از جاذبه های سیاحتی ایران نیز محسوب می شود.

این گروه مستند ساز  پس از دیدن و تصویری برداری از جاذبه های گردشگری استان مازندران به استان گلستان سفر می کنند.

 

  • iranembberlin iranembberlin
  • ۰
  • ۰

سفارت ایران در برلین با برنامه روز درهای باز وزارت همکاری اقتصادی و توسعه آلمان همکار ی و مشارکت می کند

 

وزارت همکاریهای اقتصادی و توسعه فدرال آلمان در روز ٢٨ آگوست در برلین میزبان بیش از ٥٠ غرفه از سفارت‌خانه‌ها و موسسات پژوهشی، آموزشی و فرهنگی بود.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در برلین نیز برای  نخصتین بار در این برنامه شرکت فعال داشت و غرفه ای را به منظور نشان دادن توانایی های ایران بر پا کرد. در غرفه ایران در نمایشگاه مذکور سفارت برلین  به معرفی ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی، گردشگری در ایران و نیز برنامه‌های فرهنگی خود سفارت جمهوری اسلامی ایران در برلین آلمان پرداخت.

ایران همچنین در بخش فیلم و موسیقی نمایشگاه نیز حضوری پر رنگ داشت. در این برنامه، موسیقی ایرانی برای حاضرین در نمایشگاه نواخته شد و نمایی از فرهنگ، تاریخ و جامعه ایران بر روی پرده به نمایش گذاشته شد.

 

  • iranembberlin iranembberlin